2012. június 2., szombat

Meggy, cseresznye


"Ezrivel terem a fán a
Meggy...
Feleségem van nekem csak
Egy;
De mikor még ez az egy is
Sok!
Előbb-utóbb sírba vinni
Fog" nos, ha nem is Petőfi szavai jutottak az én uram eszébe ma, mikor a cseresznye és meggy leszedését említettem neki, de valami hasonló.. Mondani csak annyit mondott: "Te mindig kitalálsz valamit...." Na ja :)
Úgyhogy a szüleimnél kezdtünk a cseresznye leszedésével. Nagyon jól jártuk, mert Apu finom csirkepörkölttel, nokedlivel, uborkasalátával látott vendégül minket. Nemcsak az ebéd esett jók, hanem az is hogy valaki elém is leteszi a megfőzött ételt. Apa csak egy van!!!!

Itthon aztán előkerült a 7,5iteres Új Hullám Tálam a cseresznye mosásához. Nem mondhatom hogy egy ekkor edény mindennapos használatban van, de befőzésnél, eltevésnél, vendégségnél jó, hogy van egy nagy tál, amit elő lehet venni és ezzel-azzal megtölteni.


A befőzésnél nagy hasznát vesszük a Mesterfogás szűrőkanálnak és a Maxi-mix körgyűrűjének is, ami az üveg szájára téve megakadályozza, hogy a szirupból kivett gyümölcsök össze-vissza gurgulázzanak és a szirup sem folydogál mindenfelé, amikor a gyümölcsre szedjük. Ez különösen a lekvár befőzésénél nagy segítség. 


Hagytam egy kis cseresznyét a holnapi gyümölcsleveshez is, de akkor már szükség volt hozzá némi meggyre.Mivel tegnap kaptam egy újabb pite receptet, úgy éreztem, hogy kénytelen leszek kipróbálni a meggyes változatot, úgyhogy elővettem a Törekvőt és gyorsan kimagoztam vele a meggyet. Nagyon ügyes és praktikus szerkezet, nemcsak meggyet, hanem diót és a mogyorót is ezzel szoktuk törni. A meggyszemek kimagozás után is szépen egyben maradnak.


A kimagozott meggyet az UltraPro edénybe tettem. A Mix-fixben összeráztam egy kis vizet egy főzős vaníliás pudingporral és néhány perc alatt összeforraltam a mikróban. Hűléskor kevergettem. 


(A meggyes krémet a Mesterfogás Szilikon Keverővel szedtem ki a tálból, ezt az uram "nyalánkodásellenes"-nek minősítette és azt mondta, hogy a férjek ki fogják tiltani a konyhából, mert mindig csak teljesen üres tál marad utána.)
A sütemény tetejére került egy kis házi tojás - a szilion kenőecset segítségével.

Langyosan még lágy volt a töltelék, de már nem volt több türelmünk várni. 
A tésztája valóban nagyon finom, köszönöm Márti a receptet!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése