2012. május 16., szerda

Gőzgombóc - Mesterszakácsban és Microgourmetben

Olyan hűvösre fordult az idő, hogy eszembe jutott a gőzgombóc - ebben közrejátszott, hogy tegnapról maradt bőven mák...
Nem tudtam dönteni, hogy a Mesterszakács Nyeles Serpenyőben vagy a Microgourmet-ben készítsem-e el, úgyhogy mindkettőt elővettem.
A Nosaltyról mentett receptemet vettem újra elő, ebből 16 gombóc lett - persze lényegesen kisebbek, mint a hagyományos gombócok, de így könnyebb gőzölni és a gyerek is meg tudja enni..
Egyébként ez tényleg nagy mennyiség hármunknak, úgyhogy 6 db ment a fagyasztóba, így csak gőzölni kell, ha megkívánjuk.

(A tészta a kelesztőtálban kelt, nyújtólapon formáztam, házi szilvalekvárral töltöttem, mikrokannában olvasztott vajjal kentem meg a szilikon kenőecset segítségével.)



A gombócok egy része tehát bekerült a Microgourmet edénybe és 9 perc alatt gőzöltem készre őket. Kóstolás alapján azt mondhatom, hogy az így készült puhább lett (a gőzöléshez használt vizet a Tisztavíz kancsóval szűrtem klórmentesre).


A gombócok másik részét a Mesterszakács Nyeles Serpenyőbe tettem - ebbe került egy párolóbetét, azon gőzölődtek  (a gőzöléshez használt vizet a Tisztavíz kancsóval szűrtem klórmentesre).


A gőzgombóchoz "jár" a vaníliaöntet is. Ehhez a főzős vaníliapudingot összeráztam a Maxi-mixben, Mesterfogás habverő segítségével készre főztem.

Tálaltam és megettük :)


A mák cukor helyett xilittel van édesítve, ugyanígy az öntetbe is xilit került - azért így sem diétás teljesen, de csökkent a kalóriatartalom. 
(Még mindig maradt a darált mákból, de már befagyasztom, holnap nem hozok újabb mákos receptet.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése