2012. május 13., vasárnap

Vasárnap klasszikusokkal

Ma a hagyományos húsleves - rántotthús készült ebédre. Mellé készítettem egy kis salátát is. Különösen büszke vagyok arra, hogy a salátába már saját kiskertemből került a jégsaláta és a sóska is. Ebben a formában kelendő a sóska - a fiam kifejezetten a kertből szereti "legelni", olyan, mint egy kisbárány :)

A salátát a Tupperware Salátaszárítóval szárítottam, teljesen szárazra "centrizi" a leveleket. A répát a Julienne hámozóval szeleteltem. A paradicsomot célszerű recés élű késsel szeletelni, mert az nem nyomja össze.(Ha esetleg sajt is kerül a salátába, akkor a Trappista jellegű, illetve Feta jellegű sajtokat is fel tudjuk kockázni a Tupperware Sajtkéssel.

A salátát mindig Kristály tálba teszem (ez most a 2,1 literes). A kristályok minden terítékhez illeszkednek, elegánsak, s praktikusak is, mert átlátszóságuk miatt a családtagok is könnyen látják a hűtőben a tartalmát. (Az teljesen természetes, hogy lég- és cseppmentesen zárnak.)

Kisfiam kérésére chips jellegű krumpli volt a köret ami a Konyhaművész Szeletelővel készült. (Ezt soha ne adjátok gyerek kezébe, mert szuper jó az éle, ezért veszélyes.) A krumplivégnél már használtam a kézvédőt is. Az így leszeletelt krumplit kevés olajjal locsolva elektromos lapon sütöm, s közben azzal nyugtatom magam, hogy így azért nem annyira egészségtelen, mintha bő olajban sülne.


Mivel a saját sütésű bagettből maradt egy kevés, azt megszárítva ledaráltam a Konyhai Malomban, finom morzsa lett belőle.(A teljes kiőrlésű tönkölybagettből általában több marad, mint a fehérlisztes változatból, mert azt kevésbé szeretik a fiúk. Mikor már azt hiszik, hogy megúszták: megkapják panír formájában. Apró trükkök az egészséges étkek becsempészésére.) Keksz, dió, sajt és gesztenyemassza is rendszeres vendég a Konyhai Malomban.

Egy malomban őröltem - az aktuális katalógusban a malmot piros színben látjátok, ez enyém még régi.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése